PKF ReVisjon og Oppsal Håndball enige om tre nye år: – Vi har et godt samarbeid – Oppsal Håndball

PKF ReVisjon og Oppsal Håndball enige om tre nye år: – Vi har et godt samarbeid

PKF ReVisjon er topp ti i landet innen revisjon. Nå blir de med videre som Oppsal Håndballs samarbeidspartner.

PKF ReVisjon signerte sin første samarbeidsavtale med Oppsal Håndball for tre år siden. De var ikke i tvil om at de ville bli med videre også. De er enige om en ny treårsavtale.

– Vi har et godt samarbeid med Oppsal Håndball, og det er hyggelig å kunne bidra til lokalmiljøet. Jeg synes det, og det synes de andre partnerne her også, sier Sanchit Chattree, revisor og partner ved PKF ReVisjon.

– Vi opplever også dem som profesjonelle, og vi synes det er positivt å bli assosiert med Oppsal Håndball. Det er en breddeklubb som har plass til både eliten og barna. Vi synes det er flott at de har håndballskolen, og selv om det ikke er så mye aktivitet i disse dager, så vil dette snu, fortsetter han.

Med 26 ansatte er PKF ReVisjon et mellomstort revisjonsselskap som holder til på Ryen. De er innenfor topp ti målt i størrelse blant revisjonsselskapene i Norge.

– Oppsal er en lokal klubb for oss, da vi holder til på Ryen og de på Oppsal. Da de banka på døra, lot vi oss overbevise, forklarer Chattree.

Oppsals daglige leder, Kristin M. Vernan, er glad for å fortsatt ha PKF ReVisjon med på laget.

– At vi til og med i disse dager får med oss samarbeidspartnere inn i ny, lengre avtaleperiode er utrolig positivt. Å kunne signere nye avtaler akkurat nå, med en solid lagspiller som dette, er på linje med en skikkelig hjemmeseier. Vi gleder oss til tre nye år med PKF ReVisjon, sier Vernan.

Vil se flere kamper

Sanchit Chattree forteller at det er tidligere håndballspillere på kontoret, og at han selv har fått opp interessen de siste årene.

– Jeg hadde ikke et hjerte for håndball, men nå følger jeg med på tabellen og hvordan det går med jentene. Det er hyggelig når det går bra. Ikke minst var det gøy da de vant håndball-NM for junior. Det var stas, sier Chattree, som sikter til seieren i Oslo Spektrum i 2017.

Chattree innrømmer at han og kollegene har et forbedringspotensial når det kommer til å se håndballkamper direkte i Oppsal Arena.

– Der har vi ikke vært flinke nok. Det er nesten flaut å si. Det blir mye kontorsitting og mye jobb på kveldene for oss, så når vi har fri bruker vi tiden på familien og noe trening, sier han.

– Kanskje fører tre nye år til flere kamper på tribunen?

– Det kan tenkes at vi kan ta turen nå, sier Chattree.

Som så mange andre bedrifter merker også PKF ReVisjon følgene av koronaviruset. Særlig merker de det på kunder som vil ha rådgivning.

– Det er mange bedrifter som er påvirket og berørt. Vi støtter og informerer dem om endringene og kompensasjonsordningene. Ellers er vi en sparringspartner som er tilstede for dem. Det er det flere kunder som trenger, sier Chattree.

Får flere henvendelser

Det kommer mange forskjellige forespørsler fra kundene i disse tider.

– Det er litt ekstra. Alt fra noen som trenger maler for permitteringsvarsler, til andre som lurer på hvilke ordninger som finnes. Vi får flere henvendelser knyttet til den spesielle situasjonen, men vi får også fortsatt de vanlige spørsmålene relatert til regnskap, skatt og avgift, sier Chattree, som også trekker frem at det er mange som tar positive grep i denne perioden.

– Noen omstiller seg raskt, tar det som en utfordring og gjør det beste ut av situasjonen. Vi har flere eksempler på det, fra restauranter som velger å tilby take away, til bedrifter som produserer alternative løsninger og produkter, forklarer PKF-revisoren.

Chattree bedyrer at det bare er å ta kontakt hvis noen har spørsmål til dem i den perioden vi er inne i.

– Først og fremst er det viktig at man følger myndighetenes råd, og tenker på helsa først. Det vi jobber med er økonomi, og det er en «snakkis» i mediene. Vi har mange faste kunder, men jeg vil si at hvis det er noen der som lurer på noe, så ta gjerne kontakt for en uforpliktende prat. Vi hjelper ikke bare med revisjon, men også hvis du skal starte AS, eller trenger svar på enklere spørsmål, sier Chattree, som har telefonnummer 22 78 28 00.